Monday, July 28, 2008

အမ်ိဳးသမီးနဲ႔ အမ်ိဳးသားမ်ားအၾကား အြန္လိုင္းအသံုးျပဳမႈပံုသ႑ာန္ကဲြျပား

အခ်က္အလက္သမားႏွင့္ ခံစားမႈသမား

အင္တာနက္ကုိ လူအမ်ိဳးမ်ိဳးက ရည္ရြယ္ခ်က္ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ အသံုးျပဳေနၾကပါတယ္။ အေမရိကန္ အေျခစုိက္ Pew Internet & American Life Project က အေမရိကန္ရွိ အမ်ိဳးသားမ်ားနဲ႔ အမ်ိဳးသမီးမ်ားၾကား အင္တာနက္ အသံုးျပဳမႈ ပံုစံ ကြာျခားမႈကုိ သုေတသနျပဳခဲ့ပါတယ္။

အစီရင္ခံစာအရ အမ်ိဳးသားေတြဟာ သတင္း၊ ကုန္ပစၥည္းသစ္၊ အားကစားနဲ႔ အညီွအေဟာက္ တုိ႔ကုိ အဓိက စိတ္၀င္စားၿပီး၊ အမ်ိဳးသမီး အမ်ားစုကေတာ့ က်န္းမာေရး၊ အလွအပ ေရးရာနဲ႔ ဘာသာေရး ဆုိင္ရာ သြန္သင္ခ်က္ မ်ား စသည္တုိ႔ကုိ ရွာေဖြၾကပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး အင္တာနက္ အသံုးျပဳခ်ိန္မွာ အမ်ဳိးသား ေတြဟာ အမ်ဳိးသမီးေတြ ထက္ အင္တာနက္ကုိ သဲႀကီးမဲႀကီး ဆက္တုိက္အသံုး ျပဳမႈတုိ႔မွာ သာလြန္ပါတယ္။ ပုိမုိျမန္ဆန္တဲ့ Broadband Connection အတြက္ Access မ်ားကုိလည္း အမ်ိဳးသားမ်ားက ပုိၿပီး အသံုးျပဳႏိုင္ ၾကပါတယ္။

အမ်ိဳးသားေတြရဲ႕ အြန္လုိင္း စိတ္၀င္စားမႈေတြဟာ ျပဳမူ လႈပ္ရွားမႈ (Action oriented) မွာ အေျခခံၿပီး၊ အမ်ိဳးသမီး ေတြကေတာ့ လူမႈဆက္ဆံေရးနဲ႔ မိတ္ေဆြဖဲြ႕မႈ (Human relationship) ကုိ ပုိမုိ အားသန္တယ္လုိ႔ အစီရင္ခံစာမွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ေယာက္်ားေရာ မိန္းမပါ အင္တာနက္ကုိ အေပ်ာ္သက္သက္ ရွာေဖြမႈက မ်ားၿပီး ေယာက္်ား ၇၀ % နဲ႔ မိန္းမ ၆၃ % ကအခ်ိန္ျဖဳန္းဖုိ႔ အြန္လိုင္းကုိ အသံုးျပဳတာလုိ႔ ၀န္ခံပါတယ္။ Webcam ေတြ စတဲ့ Digital Content ေတြကုိ ပုိက္ဆံေပး ၾကည့္ရမယ္ဆုိရင္ မိန္းမေတြက လက္တြန္႔တတ္ ေပမယ့္ ေယာက္်ားေတြကေတာ့ အခေၾကးေငြ ေပးဖုိ႔ ၀န္မေလးပါဘူးတဲ့။

အမ်ိဳးသားေတြနဲ႔ အမ်ိဳးသမီး user ေတြၾကားက တခ်ိဳ႕ကြာျခားခ်က္ ေတြဟာလည္း တျဖည္းျဖည္း က်ဥ္းေျမာင္း လာမယ့္ လကၡဏာရွိပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ငယ္ရြယ္တဲ့ မိန္းကေလးမ်ားထဲမွာ အင္တာနက္ကုိ အ႐ူးအမူး စဲြလန္းမႈ ပုိမုိေခတ္စား လာေနပါတယ္။ အီးေမးလ္ကုိ အတုိင္းထက္ ပုိမုိသံုးစဲြလာတယ္။ ကိုယ္ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ ၀တၳဳ၊ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္း မ်ားေၾကာင္း ဖလွယ္ျခင္း၊ ဘ၀ျပႆနာ ေတြကုိ ရင္ဖြင့္ျခင္း၊ မိတ္ေဆြမ်ား၊ ေဆြမ်ိဳးမ်ားနဲ႔ သာေၾကာင္း မာေၾကာင္း ေျပာျခင္း စသည္မ်ားကုိ တဖဲြ႕တႏဲြ႕ ေမးလ္ပုိ႔ေလ့ ရွိၾကပါတယ္။

သုိ႔ေသာ္လည္း အင္တာနက္အသံုးျပဳမႈ အခ်ိဳးအစားမွာမူ ေယာက္်ားနဲ႔ မိန္းမ ကဲြျပားမႈ သိပ္မရွိ။ ေယာက္်ား ၆၈ % နဲ႔ အမ်ိဳးသမီး ၆၆ % တုိ႔က အင္တာနက္ကုိ အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ အသံုးျပဳတဲ့ ပံုစံသာ ကြာျခားသြား ေၾကာင္း အစီရင္ခံစာက ေဖာ္ျပထားပါတယ္

အြန္လုိင္းစြန္႔စားမႈမ်ား

အႏၱရာယ္ရွိတယ္လုိ႔ ယူဆရတဲ့ Transaction ေတြ (ဥပမာ Chat room အသစ္ေတြကုိ ၀င္ျခင္း၊ ေလလံပဲြ မ်ားကုိ ၀င္ဆဲြျခင္း၊ ကုန္စည္ အေရာင္းအ၀ယ္ လုပ္ျခင္း) မ်ားကုိ ပုိၿပီး စြန္႔စြန္႔စားစား လုပ္တတ္ၾကၿပီး မိန္းမေတြက ေတာ့ ဒီလုိကိစၥမ်ိဳးကုိ အထူး သတိထားၿပီး လက္ေရွာင္ပါတယ္တဲ့။ ေယာက္်ား ၂၀ % ကအညွီအေဟာက္ ဝက္ဘ္ဆုိက္ ၾကည့္တယ္လုိ႔ ၀န္ခံေပမယ့္ မိန္းကေလးေတြကေတာ့ အဲလုိ၀န္ခံတာ ၅ % သာရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလုိကိစၥမ်ိဳးေတြဟာ အမွန္သိရဖုိ႔ ခက္ခဲေၾကာင္း၊ မ်ားေသာအားျဖင့္ လူေတြက ၀န္ခံေလ့ မရွိေၾကာင္း အစီရင္ခံစာတြင္ ေရးသား ေဖာ္ျပထားေၾကာင္း သိရွိရပါတယ္။ အားလံုးကုိ ေလးစား လ်က္ပါ။


INTERNET Journal
၀န္ခံခ်က္ ။ ပံုကုိ www.images.google.com မွရယူထားပါတယ္။

1 comment:

little moon said...

very interesting article.... ကိုယ္လဲ အင္တာနက္မွာ နည္းပညာအေၾကာင္းရွာတယ္၊ အားကစားရွာတယ္ ေကာင္မေလးပံုလွလွနဲ႔ အညွီအေဟာက္ေတြရွာတယ္ ....:P