လူ႔အဖဲြ႕အစည္းမ်ားတြင္ မိဘႏွင့္သားသမီး၊ အလုပ္ရွင့္ႏွင့္ အလုပ္သမား၊ ဆရာႏွင့္ တပည့္ ဟူေသာ စံုတဲြ အဖဲြ႕အစည္းမ်ား ပါဝင္ေနပါသည္။ ယင္းတုိ႔ရွိရာတြင္ ဆရာဟူသည္ ပညာေပးသူျဖစ္၍ တပည့္ဟူသည္ ပညာ သင္ယူသူျဖစ္သည္။ ဆရာသည္ တပည့္ထက္ အသိဥာဏ္ ဗဟုသုတ အစစသာလြန္သည္။ ယင္းသုိ႔ သာလြန္ ေနသည့္အခါအားေလွ်ာ္စြာ ဆရာသည္ တပည့္အား ပညာသင္ေပးသူသာ ျဖစ္သင့္၍ တပည့္ထံမွ တစ္ဖန္ ပညာသင္ယူသူ မျဖစ္သင့္ဟု ယူဆၾကသည္။
တပည့္ျဖစ္သူ၏ ဆံုးမစကား၊ အႀကံျပဳစကားမ်ားကုိ အေလးတမူ နားမေထာင္ေနသင့္၊ မွတ္ယူမေနသင့္ ဟု ယူဆၾကသည္။ ယင္းယူဆခ်က္မ်ားေၾကာင့္ပင္ အခ်ိဳ႕ ဆရာျဖစ္သူတုိ႔သည္ တပည့္ျဖစ္သူက မွားကြက္၊ ဟာကြက္ မ်ားေထာက္ျပ၍ တင္ျပလာေသာအခါ လက္မခံၾကဘဲ ပစ္ပယ္တတ္ၾက ေလသည္။
အခ်ိဳ႕သည္ ပစ္ပယ္႐ံုသာမက ငါလုိဆရာမ်ိဳးကုိ မင္းက ဆရာလာလုပ္ရသလား ဟု ဆရာမာန္တက္ကာ တပည့္ ျဖစ္သူကုိ လွိမ့္၍ ဖိေငါက္တတ္သည္။ ရွက္ရမ္းရမ္းတတ္သည္။ ႐ုိက္ႏွက္တတ္သည္။
သုိ႔ရာတြင္ ေလာကႀကီးတြင္း၌ သိစရာမ်ား၊ အသိပညာမ်ား မ်ားေျမွာင္လွေပသည္။ မကုန္ႏိုင္ မခန္းႏိုင္ေခ်။ အသိဥာဏ္ ဟူသည္မွာလည္း အာသေဝါကုန္ခန္း ရဟႏၱာမျဖစ္ေသးသမွ် လံုးဝဥႆံု မျပည့္စံုႏုိင္ေသးေပ။
သုိ႔ျဖစ္၍ တစ္ခါတစ္ရံ သတိတရား အသိတရား ခၽြတ္ေခ်ာ္တိမ္းပါးကာ မွားယြင္းႏိုင္ပါေသးသည္။ ထုိအခါ တပည့္ ျဖစ္သူက ထုိမွားကြက္ ဟာကြက္ကုိ ေထာက္ျပ၍ အမွန္တရားသုိ႔ေရာက္ရန္ တင္ျပလာတတ္ေပသည္။ ထုိအခါ တပည့္ျဖစ္သူ၏ တင္ျပခ်က္သည္ မွန္ကန္ပါက ဆရာမာန္မတက္ဘဲ ၾကည္ျဖဴစြာ လက္ခံသင့္ၾက ေပသည္။ မိမိ အမွားကုိ ရဲဝံ့စြာ ဝန္ခံသင့္ၾကေပသည္။ ထုိသုိ႔ေသာ ဆရာမ်ိဳးသည္ အတုယူထုိက္ေသာ ၾကည္ညိဳ ထိုက္ေသာ ဆရာမ်ိဳးျဖစ္ေလသည္။
တပည့္ျဖစ္သူ၏ ဆံုးမစကား၊ အႀကံျပဳစကားမ်ားကုိ အေလးတမူ နားမေထာင္ေနသင့္၊ မွတ္ယူမေနသင့္ ဟု ယူဆၾကသည္။ ယင္းယူဆခ်က္မ်ားေၾကာင့္ပင္ အခ်ိဳ႕ ဆရာျဖစ္သူတုိ႔သည္ တပည့္ျဖစ္သူက မွားကြက္၊ ဟာကြက္ မ်ားေထာက္ျပ၍ တင္ျပလာေသာအခါ လက္မခံၾကဘဲ ပစ္ပယ္တတ္ၾက ေလသည္။
အခ်ိဳ႕သည္ ပစ္ပယ္႐ံုသာမက ငါလုိဆရာမ်ိဳးကုိ မင္းက ဆရာလာလုပ္ရသလား ဟု ဆရာမာန္တက္ကာ တပည့္ ျဖစ္သူကုိ လွိမ့္၍ ဖိေငါက္တတ္သည္။ ရွက္ရမ္းရမ္းတတ္သည္။ ႐ုိက္ႏွက္တတ္သည္။
သုိ႔ရာတြင္ ေလာကႀကီးတြင္း၌ သိစရာမ်ား၊ အသိပညာမ်ား မ်ားေျမွာင္လွေပသည္။ မကုန္ႏိုင္ မခန္းႏိုင္ေခ်။ အသိဥာဏ္ ဟူသည္မွာလည္း အာသေဝါကုန္ခန္း ရဟႏၱာမျဖစ္ေသးသမွ် လံုးဝဥႆံု မျပည့္စံုႏုိင္ေသးေပ။
သုိ႔ျဖစ္၍ တစ္ခါတစ္ရံ သတိတရား အသိတရား ခၽြတ္ေခ်ာ္တိမ္းပါးကာ မွားယြင္းႏိုင္ပါေသးသည္။ ထုိအခါ တပည့္ ျဖစ္သူက ထုိမွားကြက္ ဟာကြက္ကုိ ေထာက္ျပ၍ အမွန္တရားသုိ႔ေရာက္ရန္ တင္ျပလာတတ္ေပသည္။ ထုိအခါ တပည့္ျဖစ္သူ၏ တင္ျပခ်က္သည္ မွန္ကန္ပါက ဆရာမာန္မတက္ဘဲ ၾကည္ျဖဴစြာ လက္ခံသင့္ၾက ေပသည္။ မိမိ အမွားကုိ ရဲဝံ့စြာ ဝန္ခံသင့္ၾကေပသည္။ ထုိသုိ႔ေသာ ဆရာမ်ိဳးသည္ အတုယူထုိက္ေသာ ၾကည္ညိဳ ထိုက္ေသာ ဆရာမ်ိဳးျဖစ္ေလသည္။
5 comments:
ဆရာေကာင္းေတြ ေတြ႔ဖူးသလို.... မာန္တက္ေနတဲ့ တတ္ေယာင္ကား ဆရာတုနဲ႔လဲ ႀကံဳဖူးတယ္ဗ်ိဳ႕။
ကြ်န္ေတာ္တို ့ဆီမွာ ကို၀င္းေဇာ္ေျပာတဲ့ စိတ္ဓါတ္မ်ိဳးေတြ သိပ္မထားၾကသလိုပဲဗ်.. မာန္မာနေထာင္လႊားေနတဲ့ ဆရာေအာက္မွာ မိမိကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈခ်ိဳ ့ယြင္းကုန္တဲ့သူေတြ ေတြ ့ဖူးပါတယ္။
လက္ခံပါ၏။
း)
အင္း... ဟုတ္တယ္.... ဒဂုံ (1) မွာ အဲဒါမ်ိဳးက အဆိုးစုံးပဲ.....
အစ္မငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ အစ္မသူငယ္ခ်င္းက “လိုရင္းပဲ ေရးရမွာလား ဆရာမ” လို႔ေမးတာကို “လုိရင္းပဲေျပာပါ” လို႔ သူ႔ကို မေလးမစား ေျပာတယ္ဆိုၿပီး ဆရာမအႀကီးအက်ယ္ဆူလို႔ စာသြားေမးတဲ့ အစ္မတို႔၂ေယာက္လံုး ငိုၿပီး မနည္း ျပန္ရွင္းျပခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ဆရာမက ေက်ာင္းကို ေျပာင္းလာခါစဆိုေတာ့ အလုပ္ေနရာအသစ္မွာ တပည့္ေတြ သူ႔ကိုမေလးမစား ပညာစမ္းၾကမလားလို႔ စိုးရိမ္ေနခဲ့တယ္ ထင္ပါတယ္။ ဆရာမကို စိတ္ဆိုးျခင္း မေက်နပ္ျခင္း မရွိခဲ့ေပမယ့္ တကယ္ကို ၀မ္းနည္းစရာ အမွတ္တရပါ။ ေမာင္ေလးပို႔စ္ေလးကို ဖတ္ၿပီး သတိရမိလို႔ပါ။
Post a Comment