ေတာင္ႀကီးေကာလိပ္တက္ေတာ့ တုိင္းရင္းသားေတြအလိုက္၊ major အလိုက္ မိတ္ဖဲြ႕ၾကတယ္၊ ေမာင္မယ္သစ္လြင္ ႀကိဳဆုိၾကတယ္၊ မိတ္ဆံုစားပဲြလုပ္ၾကတယ္။ ေပ်ာ္စရာ ေလးေတြပါ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ရွမ္းလူမ်ိဳးမုိ႔ ရွမ္းစာေပနဲ႔ယဥ္ေက်းမႈ(ေတာင္ႀကီး) ထဲ၀င္တယ္။ က်ဳိင္းတံုကအတူတူ လာတက္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြေတာင္ ေတာင္ႀကီးေရာက္မႈ ပုိခင္ၾကတယ္။ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ခံ ရွမ္းေက်ာင္းသားေတြ နည္းတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ က်ဳိင္းတံု၊ ပင္လံု၊ နမ့္ဆန္၊ မုိင္းတံု၊ လြိဳင္လင္၊ ကြန္ဟိန္း၊ တာခ်ီလိတ္၊ မုိးနဲ၊ မုိင္းပန္ ဘက္ကေက်ာင္းသား ေတြျဖစ္တယ္။ ရွမ္းေမာင္မယ္သစ္လြင္အတြက္ အကတုိက္ၾကတယ္၊ သီခ်င္းတုိက္ၾကတယ္၊ မဲလိပ္ၾကတယ္၊ ေမ့မရႏုိင္တဲ့ အမွတ္တရေလးေတြပါ။
ေနာက္ ရွမ္းစာေပနဲ႔ယဥ္ေက်းမႈ(ေတာင္ႀကီး)က ဦးစီးၿပီး ရွမ္းစာသင္ေပးတယ္။ တစ္ပတ္ေလာက္ပဲသင္ရေသးတယ္။ သင္တန္းပိတ္သြားတယ္။ အေၾကာင္းစံုေမးၾကည့္ေတာ့ ဖြင့္ခြင့္မရွိဘူးတဲ့ . . . . . ။
မႏၱေလးတကၠသုိလ္တက္ေတာ့လဲ တုိင္းရင္းသားအလုိက္ တူရာစုၿပီး မိတ္ဖဲြ႕ၾကတယ္။ ဒီဘက္ပိုင္းမွာေတာ့ ေျမာက္ပိုင္းကရွမ္းေက်ာင္းသား ေတြပုိမ်ားတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘာေတြေျပာေနၾကမွန္း မသိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေရွ႕ပုိင္း၊ ေတာင္ပုိင္း ရွမ္းစကား ေတြနဲ႔မတူဘူး၊ အခ်ိန္ကုိ သူတုိ႔က ရမ္း တဲ့၊ စကားေျပာရာမွာ ျမန္ၿပီး တရုတ္လုိ၀ဲတယ္။ ျပန္ျပန္ေမးရတာ အလုပ္တစ္ခုပါ။ ေျမာက္ပိုင္းရွမ္းေက်ာင္းသားေတြပဲ ႀကီးစုိးၾကတယ္။
အဲဒီေနာက္ ရွမ္းစာေပနဲ႔ယဥ္ေက်းမႈ (မႏၱေလး)ကေန ရွမ္းစာေပနဲ႔ဆုိင္တဲ့ အေရး/ အဖတ္သင္ေပးတယ္။ တစ္ညပဲ သင္ရတယ္။ တုိင္းရင္းသား ဘာသာစကားကုိ မသင္ရဘူးလုိ႔ အမိန္႔နဲ႔ လာပိတ္သြားတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ ရွမ္းစာကုိ ေလ့လာခြင့္မရခဲ့ဘူး။ ရွမ္းစကားေျပာတတ္ေပမဲ့ ရွမ္းစာအေရး/အဖတ္ကုိေတာ့ အခ်ိန္ေပးၿပီး မသင္ခဲ့မိဘူး။ ေနာင္တရမဆံုးပါ။
အထက္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀နဲ႔ က်ဳိင္းတံုမွာေနတုန္းက ရွမ္းျပည္နယ္ေန႔ 7th Feb ေရာက္တုိင္း ကုိယ့္အတန္းလိုက္ ပုိက္ဆံေတြစု၊ စားစရာေတြခ်က္ၿပီး ကုိယ့္ေက်ာင္းမွာရွိတဲ့ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး၊ ဆရာ/ဆရာမေတြကုိ ဖိတ္ၿပီး ေကၽြးေမြး၊ ကန္ေတာ့တဲ့ အေလ့အထေလးရွိခဲ့တယ္။ ေနာက္ပုိင္း အစဥ္အလာျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ရွမ္းစာ ေရးနည္းဖတ္နည္းကုိေတာ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြမွာ သင္ေပးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကုိရင္/ရဟန္းခံမယ့္ ကုိရင္ေလာင္းေတြအတြက္ပဲျဖစ္တယ္။ သီးသန္႔ ရွမ္းစာသင္ေပးတဲ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတာ့ မရွိခဲ့ပါဘူး။ ႏုိင္ငံေရးလုပ္တယ္အထင္နဲ႔ ပိတ္ပင္တာ လုိ႔ပဲလူႀကီးေတြေျပာတာ ၾကားဖူးပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္အရုပ္ဆုိးတဲ့လုပ္ရပ္လုိ႔ထင္ပါတယ္။
ဒီလုိဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္ေမးခ်င္ပါတယ္။ ရွမ္းလူမ်ိဳးဟာ တုိင္းရင္းသားေတြထဲက တုိင္းရင္းသားတစ္ခု မဟုတ္ေတာ့ဘူးလား၊ အပယ္ခံတုိင္းရင္းသားလား။ ဒါဆုိရင္ ဒုိ႔တာ၀န္အေရးသံုးပါးထဲက “တုိင္းရင္းသားစည္းလံုးညီမႈမၿပိဳကဲြေရး” ဆုိတဲ့အပိုဒ္က ရွမ္းလူမ်ိဳးေတြအတြက္ ဥပေကၡာျပဳရမဲ့ အခ်က္ျဖစ္ၿပီလား။ တုိင္းရင္းသားစည္းလံုး ညီညြတ္ေရးကုိ အထူးအေလးထားေနတယ္ ဆုိေပမဲ့ တကယ္လက္ေတြ႕မွာ တစ္ျခားစီျဖစ္ေနတယ္။ ရွမ္းစာသင္ရံုနဲ႔ တိုင္းျပည္ေအးခ်မ္းမႈကုိ ထိခိုက္ ေစမွာမဟုတ္ေလာက္ဘူးလုိ႔ ထင္မိပါတယ္။ ရွမ္းစာသင္ယူျခင္းျဖင့္ ရွမ္းယဥ္ေက်းမႈကုိ နက္နက္နဲနဲ သိႏုိင္တဲ့အျပင္ ဖုိးဖြားမ်ားရဲ႕ ရုိးရာကုိလည္း ထဲထဲ၀င္၀င္ သိရွိႏုိင္မယ္လုိ႔ ထင္ျမင္ မိပါတယ္။ ရွမ္းရုိးရာကုိ သိရွိျခင္းျဖင့္ ေနာင္လာေနာက္သား ညီငယ္ေလးေတြကုိ လက္ဆင့္ကမ္းေပးႏုိင္ပါမယ္လုိ႔ ထင္မိပါတယ္။ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း လမ္းေပ်ာက္သူမ်ား မျဖစ္ေစဖုိ႔ . . . . . ။
1 comment:
ရွမ္းစာေပနဲ႔ယဥ္ေက်းမႈ အသင္းက တကၠသိုလ္တိုင္းမွာ ရွိပါတယ္ ဗ် L)
Post a Comment