Friday, December 12, 2008

ဒီလုိစားေသာက္ေပးပါ


အိမ္မွာေနရတဲ့ အခ်ိန္ေတြ အားလံုးနီးပါးကုိ အင္တာနက္ တက္တာအတြက္ အသံုးခ် လုိက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ စားခ်ိန္ ေသာက္ခ်ိန္ မမွန္ဘူး။ ေနာက္ခရီးသြား ေနရရင္လည္း အအိပ္ အစား အခ်ိန္မမွန္ျပန္ဘူး။ စားရမဲ့အခ်ိန္ မစားျဖစ္ဘူး။ အခ်ိန္လြန္မွ စားျဖစ္တယ္။ စားျပန္ေတာ့လည္း တနင့္တပိုး စားလုိက္တယ္။ တကယ့္ကုိ က်န္းမာေရးနဲ႔ မညီညြတ္ခဲ့ပါဘူး။ အမွန္ကေတာ့ လူတစ္ေယာက္ က်န္းမာဖုိ႔အတြက္ အစားအေသာက္ကုိ အခ်ိန္နဲ႔စားေသာက္ တတ္ဖုိ႔ အထူးလုိအပ္ပါတယ္။ မွန္ကန္တဲ့ အစားအစာ၊ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္တဲ့ အစားအစာ ေတြကုိ စားေသာက္ရမွာအျပင္ ဘယ္လုိစားေသာက္ သင့္သလဲ ဆုိတာကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ အစားအေသာက္ကုိ နည္းစနစ္က်က် ဘယ္လုိ စားေသာက္သင့္ ဆုိတာေလးကုိ မွ်ေ၀ ေပးခ်င္ပါတယ္

(၁) အခ်ိန္မွန္မွန္စားသံုးပါ
ကုိယ္စားမယ့္ အခ်ိန္ကုိ အတိအက် သတ္မွတ္ထားပါ။ အဆာမခံပါနဲ႔။ သေရစာမ်ား စားသံုးၿပီး ထမင္းစားခ်ိန္ကုိ အပ်က္မခံပါနဲ႔။

(၂) ျဖည္းျဖည္းစားပါ
အစာေၾကညက္ေစဖုိ႔ ျဖည္းျဖည္းနဲ႔ မွန္မွန္ စားသံုးပါ။ ထမင္းစားပဲြမွာ မတ္မတ္ထုိင္ပါ။ ေလေတြ မမ်ိဳမိေစဖုိ႔ ေရနည္းနည္းစီ ေသာက္ၿပီးေမွ်ာခ်ပါ။

(၃) ေၾကညက္စြာ၀ါးစားပါ
ေကာင္းမြန္စြာ ေၾကညက္တဲ့ အစာေတြက အစာေခ်ရည္ေတြကုိ ပုိထြက္ေစၿပီး အစာကုိ ပုိၿပီး ေၾကညက္ေစပါတယ္။

(၄) မနက္စာစားပါ
မနက္စာ Breakfast ကုိ ေကာင္းမြန္စြာ မျဖစ္မေနစားေပးပါ။ နံနက္ေစာစာဟာ ခႏၶာကုိယ္ရဲ႕ ဇီ၀ကမၼ ျဖစ္ပ်က္မႈေတြကုိ အားေပးပါတယ္။

(၅) အဆာမခံပါႏွင့္
အဆာခံတာဟာ ေလပြေစပါတယ္။ ပိန္ခ်င္လို႔ အစာခံျခင္းဟာ အစာအိမ္ ေလပြျခင္းကုိ ခံစားရေစပါတယ္။

က်န္းမာေရးအတြက္ လူတစ္ဦး ေန႔စဥ္ စားသံုး သင့္သည့္ အစားအစာ မ်ားကို အစ္မ ငယ္ႏုိင္ ရဲ႕ (က်န္းမာစြာ အသက္ရွင္ ရပ္တည္ရန္ ေန႔စဥ္ စားသံုးရန္လို အပ္ေသာ အစာပမာဏ) http://health.ngoinmyanmar.org/2008/11/healthy-diet.html နဲ႔ (က်န္းမာစြာ အသက္ရွင္ ရပ္တည္ရန္ ေန႔စဥ္ စားသံုးရန္ လိုအပ္ေသာ အစာပမာဏ-၂) http://health.ngoinmyanmar.org/2008/11/essential-nutrients-for-healthy-living.html ပုိ႔စ္ေတြကုိ ဖတ္႐ႈေလ့လာျခင္းျဖင့္ က်န္းမာေရး ဗဟုသုတ တုိးပြားႏုိင္ပါေစလုိ႔ .. .. ဆႏၵျပဳလုိက္ပါတယ္။

ကုိးကား။ "It's not Just what you Eat", Reader's Digest (2007. Sept)

19 comments:

ပုလဲ said...

မွ်ေ၀ျခင္းႏွင့္ သတိေပးျခင္းအတြက္ ေက်းဇူးပါ ကို၀င္းေဇာ္

sin dan lar said...

ေက်းဇူးအထူးတင္ပါသည္။

ဖိုးဂ်ယ္ said...

ဟုတ္တယ္ အကိုေရ ထမင္းကုိ အခ်ိန္မွန္စားသင့္တယ္။
ညီေလးလဲ အခ်ိန္မွန္စား ႀကိဳးစားဆဲပါ

စုိင္းေနာင့္ said...

စာေကာင္းေလးဖတ္သြားတယ္၊ အိမ္မွာေတာ့ ထမင္းစားရင္ လူစံုမွ စားၾကတာဆုိေတာ့ အဆင္ေျပပါတယ္။ လုိက္နာၿပီးသား ျဖစ္တာေပါ့။ ေက်းဇူးတင္တယ္။

ၿဖိဳးငယ္ said...

အခ်ိန္မွန္စားသင့္ေပမဲ့ အေျခအေနအရ မစားႏိုင္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ဗ်ာ

သက္ေ၀ said...

အဲဒီအခ်က္ေတြနဲ ့ အခုလက္ရွိဘ၀နဲ ့ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ကြာေနတာ ေတြ ့ရတယ္...။ ၾကိဳးစားၿပီး လိုက္နာၾကည့္ဖို ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတိေပးပါအံုးမယ္...။
ဒီပိုစ့္ေလးအတြက္ ေက်းဇူး အထူး အထူးပါ...။

သက္ေ၀ said...

အဲဒီအခ်က္ေတြနဲ ့ အခုလက္ရွိဘ၀နဲ ့ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ကြာေနတာ ေတြ ့ရတယ္...။ ၾကိဳးစားၿပီး လိုက္နာၾကည့္ဖို ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတိေပးပါအံုးမယ္...။
ဒီပိုစ့္ေလးအတြက္ ေက်းဇူး အထူး အထူးပါ...။

- said...

အစ္မသက္ေ၀
ဟုတ္ပါတယ္ အစ္မ။ ဒီေခတ္မွာ သြားသုတ္သုတ္၊ စားသုတ္သုတ္ ေခတ္မုိ႔ပါ။ ထမင္းစားရင္ေတာင္ ကြန္ပ်ဴတာ ေရွ႕ကကုိ မခြာႏုိင္ဘူး။ လူႀကီးေတြကေျပာပါတယ္။ အာဟာရ မျဖစ္ဘူးတဲ့။ ထမင္းလံုးက က်ိန္ဆဲလိမ့္မယ္တဲ့။ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ သူ႔ကုိမွ စိတ္ထဲထည့္ၿပီးမွ မစားျဖစ္တာ။ ျပဳျပင္စရာေတြက အမ်ားသားပါ။ လာဖတ္ေပးလို႔ ေက်းဇူးတင္တယ္။

Heart Breaker said...

အစားအေသာက္တစ္ခုအတြက္နဲ႔ ဆီဇာမခ်ဲ႕ႏိုင္ ေတာ့ပါဘူး။ ျဖစ္သင့္တာကေတာ့ ပ႐ုိ ေျပာသလုိမ်ိဳး လုပ္သင့္ပါတယ္။ ဒါကလည္း အလုပ္အကုိင္မရွိ လူေဘာ္ေက်ာ့ ေတြ အတြက္ ျဖစ္မွာပါ။ ေျပးလႊားလႈပ္ရွားေနရတဲ့ သူေတြက်ေတာ့ မကုိက္ညီဘူး ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ပို႔စ္ေကာင္းေလး တစ္ပုဒ္ပါ။
အၿမဲဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။

loyallove said...

အစားေသာက္အတြက္ ပံုမွန္ကို မရွိျဖစ္တာပါ..အခုလိုဆုိရင္ ေသခ်ာျပန္သတ္မွတ္မွျဖစ္မယ္...ေက်းဇူးပါဘဲ ပုိ႔ေလးအတြက္ အားေပးလ်က္ပါ..အဆင္ေျပပါေစ

December Cinderella said...

အစာ ျမန္ျမန္စားတတ္တယ္ ..
မနက္စာ ေကာ္ဖီတခြက္ ပန္းသီးတလံုးသာ ..
ေနခင္းစာ Food Court က ထမင္းထုပ္ အၿမဲ တ၀က္လႊင့္ပစ္တတ္ ..
ညစာ ၀မွာစိုးလို႔မစား ..

ေမာင္ေလးေရ ...တခုမွလဲ မလုပ္ဘူး ..
ေတာ္ေတာ္ခ်စ္ဖုိ႔ေကာင္းတဲ့အစ္မေနာ္ ..
ထမင္းမရွိလဲ ေနႏုိင္တယ္ ..
ေကာ္ဖီ ..ပန္းသီး ..နာနတ္သီး ..အာလူးေၾကာ္ ..မရွိတဲ့ တုိင္းျပည္မ်ားသို႔
ဘယ္ေတာ့မွမသြားပါ ..
ေလယာဥ္လက္မွတ္ စပြန္ဆာေပးေသာ္ျငား ..အားနာပါတယ္ ..

machitya said...

အကိုေရငယ္ကေတာ့စားလိုက္ရင္မနက္ စာနဲ့ေန့လည္စာေပါင္းစားရတယ္မနက္မႏိုးလို့ေလျပီးေတာ့ညစာကိုအရမ္းစားတယ္ညစာအရမ္းစားျပီးအိပ္ရင္၀တယ္လို့ ေျပာၾကတယ္ဒါေပမယ့္ဘယ္ေလာက္စားစားမ၀တာကိုစိတ္ညစ္တယ္အကိုေရ အဲဒါဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ၀ေအာင္လို့

မသက္ဇင္ said...

အခ်ိန္မွန္မစားျဖစ္တာၾကာလွေပါ႔-------အခုလို က်န္းမာေရးအတြက္ သတိေပး
တဲ႔ ပိုစ္႔ေကာင္းေလးကို တင္ျပေပးေသာ ကိုဝင္းေဇာ္ ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္---

မသက္ဇင္ said...

ပိုစ္႔ေကာင္းေလးတခုပါ--ကိုဝင္းေဇာ္ေရ----

ပန္းခေရ said...

အေနာ္လည္း ထမင္းစားအခ်ိန္မမွန္ဘူးျဖစ္ေနတယ္.. သတိထားမွ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဒီပုိ႕စ္ေလးအတြက္

လြမ္းသုရင္ said...

really good post!

khin oo may said...

ထမင္းမွ မခ်က္တာ။ ခက္တာဘဲ။ :P

JulyDream said...

ဟုတ္...

ႀကိဳးစားၿပီး စားပါမယ္။ ... :)

မယု said...

ပညာေပးစာေလးဖတ္သြားတယ္၊ မငယ္ႏုိင္ေရးထားတာ ေတြလည္း ဖတ္ျဖစ္တယ္။ ေက်းဇူးပါပဲေနာ္