Wednesday, February 4, 2015

ဆရာ ၊ ဆရာမမ်ား အတန္း လုိက္တက္ၾကည့္ပါ



ဆရာ ၊ ဆရာမမ်ား အတန္း လုိက္တက္ၾကည့္ပါ

ဒီေန႔ အထက္တန္း ပညာေရး ၾကီးၾကပ္သူ ရာထူးနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ ပထမဆံုး အလုပ္ဆင္းတဲ့ ေန႔။ ကြၽန္ေတာ့္ အလုပ္က စာသင္ဖို႔ မဟုတ္ဘူး။ သင္ၾကားမႈ၊ သင္ယူမႈ အေျခအေန ေတြကို ကြင္းဆင္း ေလ့လာ ဆန္းစစ္ သံုးသပ္ၿပီး အစီရင္ခံ တင္ျပဖို႔ ျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့ ဆရာေတြ၊ ဆရာမေတြ၊ ေက်ာင္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖြဲ႕ေတြနဲ႔ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး ထိေတြ႕ၿပီး သင္ၾကားမႈ၊ သင္ယူမႈ ထိေရာက္ သည္ထက္ ထိေရာက္ လာေအာင္ အထက္ကို လိုအပ္တာေတြ တင္ျပဖို႔ တာဝန္နဲ႔ ေရာက္လာ တာပဲေပါ့။

ပထမဆံုးေန႔မွာ ကြၽန္ေတာ္ လုပ္ရမဲ့ အလုပ္က ထူးထူးျခားျခား ပါပဲ။ အဲဒါကေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြ နဲ႔အတူ ေက်ာင္းကို အခ်ိန္ျပည့္ တက္ၿပီး အိမ္စာေတြ၊ လက္ေတြ႕ေတြ အကုန္လံုးကို လိုက္လုပ္ ၾကည့္ရမယ္။ ေက်ာင္းသားေတြ ဘယ္လိုခံစား ရတယ္ ဆိုတာကို သိေအာင္ လုပ္ယူရမယ္။ ဒီေတာ့ ၁၂ တန္း ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ မိတ္ေဆြဖြဲ႕ လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ သူနဲ႔ တစ္ေနကုန္ ေက်ာင္းတက္ ရတာေပါ့။ လက္ခ်ာရွိရင္ လိုက္ကူးတယ္။ ဓာတု လက္ေတြ႕လုပ္ရမယ္ ဆိုရင္ လိုက္လုပ္တယ္။ က်ဴတိုရီယယ္ ေျဖစရာရွိလည္း ေျဖရတာ ပဲေပါ့။

ဒီမွာတင္ ကြၽန္ေတာ္ဟာ ေက်ာင္းေတြ၊ စာသင္ခန္း ေတြရဲ႕ စိတ္ပ်က္စရာ ေကာင္းတဲ့ ဟာကြက္နဲ႔ အားနည္းခ်က္ ေတြကို ေတြ႕ခဲ့တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ အထိတ္တလန္႔ ျဖစ္သြားတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဆရာေတြ၊ ဆရာမ ေတြဟာ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ခံစားခ်က္ကို သိလဲမသိ၊ သိေအာင္လဲ မႀကိဳးစားၾက ပါလား။ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ ေတြဟာ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း လိုလို ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ေရာ လူသား တစ္ေယာက္လိုပါ အဆင္မေျပမႈ ေျမာက္ျမားစြာနဲ႔ ေက်ာင္းတက္ ေနရတယ္ ဆိုတာ သူတို႔ မသိၾက ပါလား။

ေက်ာင္းသားေတြဟာ တစ္ေနကုန္ ထိုင္ေနရတယ္။ အဲဒီလို ထိုင္ေနရတာ သိပ္ကို ပင္ပန္းေစ ပါတယ္။ ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္လို တစ္ေနကုန္ ထိုင္ၿပီး စာေရး၊ စာဖတ္တာ လုပ္ရမွ အဲဒီလို ထိုင္ေနရတာ ဘယ္ေလာက္အထိ ပင္ပန္းသလဲ ဆိုတာကို ကြၽန္ေတာ္ သိလာပါတယ္။ ဆရာေတြ ကေတာ့ မတ္တတ္ရပ္လုိက္ ၊ စၾကၤေလွ်ာက္လိုက္ ၊ စားပဲြကုိ မွီလိုက္၊ နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ လႈပ္ရွားလို႔ ရေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းသားေတြ ကို က်ေတာ့ ဘာတဲ့ ''လက္ပုိက္၊ ၿငိမ္ၿငိမ္ထိုင္'' ဆိုတာႀကီးကို တစ္ေနကုန္ လုပ္ခိုင္းတာဟာ ႀကီးမားတဲ့ ျပႆနာ တစ္ခု ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီေတာ့ စာသင္ခန္း တိုင္းမွာ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲသင့္တဲ့ သုံးခ်က္ကို ကြၽန္ေတာ္ ခ်က္ခ်င္း ခ်ေရး လိုက္ပါတယ္။

စာသင္ခ်ိန္ တစ္ဝက္ေလာက္ ေရာက္ရင္ မည္သူမဆို ကိုယ္လက္ ဆန္႔တန္း ေလ့က်င့္ခန္း မလုပ္မေန လုပ္ရန္၊ စာစမသင္ခင္နဲ႔ စာသင္အၿပီးမွာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ ေတြကို ေဆာ့ကစားခြင့္ ေပးရန္၊ သင္ၾကားမႈ မ်ားကုိ ေက်ာင္းသား အခ်င္းခ်င္း ေဆြးေႏြးခ်ိန္တြင္ လြပ္လပ္စြာ သြားလာ လႈပ္ရွားခြင့္ ေပးရန္တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

ေက်ာင္းသား ေတြဟာ စာသင္ခ်ိန္ရဲ႕ ၉ဝ ရာခုိင္ႏႈန္း ေလာက္မွာ တိတ္ဆိတ္စြာ ေနေနရ ပါတယ္။ ဆရာက စာသင္ေနလို႔ ျဖစ္ေစ၊ တျခား ေက်ာင္းသား ေတြက ရွင္းလင္း တင္ဆက္ေနလို႔ ျဖစ္ေစ၊ က်ဴတိုရီရယ္ ေျဖေနလို႔ ျဖစ္ေစ က်န္ေက်ာင္းသား ေတြက ပါးစပ္ပိတ္၊ တိတ္တိတ္ ေနေနရၿပီး စာသင္ခန္း ေတြထဲမွာလဲ ႐ိုးရာ အစဥ္အလာ မပ်က္ ''အပိုစကား မေျပာပါနဲ႔'' ဆိုတဲ့ အမိန္႔သံ က စိုးမိုး ေနတတ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ ေတြကို စကားေျပာခြင့္ ေပးရပါမယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ အခ်င္းခ်င္း အာလူးဖုတ္ခြင့္ ျပဳရမယ္လို႔ ဆိုလိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သင္ၾကားမႈကို ဘယ္ေလာက္ နားလည္သလဲ ဆိုတာ သိသာေအာင္ သူတို႔ကို တစ္လွည့္ေျပာခြင့္ ေပးရပါမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာ ျဖစ္သူက စာကို အခ်ိန္ အၾကာႀကီး ဆက္တိုက္ မသင္ဘဲ စာသင္ခ်ိန္ တစ္ခ်ိန္ကို သံုးပိုင္း ပိုင္းၿပီး တစ္ပိုင္းစီ ရပ္ၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးခြင့္ ေပးရပါမယ္။ စာသင္ခ်ိန္ တိုင္းကို ေက်ာင္းသား ေတြရဲ႕ ေမးခြန္းေလး ေတြနဲ႔ စသင့္ပါတယ္။

ေက်ာင္းသား ေတြက တအားကို သည္းညည္းခံ ေနရတာပါ။ တစ္ေနကုန္ ငုတ္တုတ္ထိုင္၊ မလႈပ္ဘဲ ထိုင္၊ စကားမေျပာ ဘဲ ထိုင္ေနရတယ္။ ၿငီးစီစီ ျဖစ္လာလို႔၊ အာပုပ္နံ႔ ထြက္လာလို႔ ပီေကေလး ဝါးလိုက္မယ္။ မရဘူး။ ဆရာ တစ္ေယာက္ စီက ''တိတ္တိတ္ေနပါ။ အာ႐ံုစိုက္ပါ'' ဆိုတာကို ထပ္တလဲလဲ ေျပာပံုမ်ား ကြၽန္ေတာ္ဟာ မတ္တတ္ထ ရပ္ၿပီး အသံကုန္ အာေခါင္ျခစ္ ေအာ္လိုက္ ခ်င္စိတ္ ေပါက္ေအာင္ စိတ္ဆိုးမိတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ တြဲဖက္ ေက်ာင္းသားကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ခပ္ေအးေအးေလး ပါပဲ။ သူေရွ႕က စာသင္ ေနတာကို ျမင္ပံု၊ ၾကားပံုလဲ မေပၚပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဆရာေတြ ေျပာသလို ၿငိမ္ၿငိမ္ထိုင္ ပါတယ္။ စကားမေျပာဘဲ ထိုင္ပါတယ္။ မလႈပ္ဘဲ ထိုင္ပါတယ္။

ဒီေမးခြန္းပဲ ထပ္ေမးလဲ ေသေသခ်ာခ်ာ ေျဖေပးပါ။ က်ဴတိုရီရယ္ ကိစၥဆိုပါစို႔။ မနက္ျဖန္ ဘာကိုျဖင့္ စစ္မယ္လို႔ ေၾကညာ လိုက္တယ္။ သူတို႔အားလံုး နားလည္ေအာင္ ေသေသခ်ာခ်ာကို ရွင္းျပလိုက္တယ္။ ဘယ္လိုရွင္းရွင္း သူတို႔က ျပန္ေမးတာပဲ။ ဆရာျဖစ္သူ ကလဲ မ်က္ႏွာႀကီး မဲ့ရြဲ႕ၿပီး ''ဘယ္ႏွခါ ေျပာရမလဲကြာ'' ဆိုၿပီး ေဆာင့္ႀကီး ေအာင့္ႀကီးနဲ႔ ရွင္းရျပန္ တာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ အတန္းတက္ ၾကည့္မွ သတိထား မိတယ္။ က်ဴတို၊ စာေမးပြဲ ဆိုတာေတြ ၾကားလိုက္ရင္ ေက်ာင္းသားေတြက စိုးရိမ္သြားတယ္။ ေရွ႕က ေျပာတာေတြကို လိုက္နားေထာင္ မေနႏိုင္ေ တာ့ဘဲ ကိုယ္ အဆင္သင့္ ျဖစ္ၿပီလား ဆိုတာကို ေတြးပူမိ တတ္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဆရာမက ရွင္းၿပီလားလို႔ ေမးေန ၿပီ။ ႐ိုးရာမပ်က္ '' ရွင္းပါတယ္ ဆရာမ ..'' ေပါ့။ နားလည္ၿပီလား လို႔ ေမးေတာ့လဲ ႐ိုးရာမပ်က္ ''နားလည္ပါၿပီ ဆရာမ ... '' ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ေသခ်ာပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ေတာင္ ဘာမွန္း မသိလိုက္ပါဘူး။

ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ့္တြဲဖက္ ေက်ာင္းသားကို ေမးဖို႔ တိုက္တြန္းလို႔ သူကထၿပီး ေမးတဲ့အခါ ဆရာမ ျဖစ္သူက မ်က္လံုးႀကီး လွန္တင္ၿပီး စိတ္ပ်က္ပ်က္နဲ႔ ထပ္ေျပာပါတယ္။ တြဲဖက္ ေက်ာင္းသားကလဲ စိတ္ဆိုးဆိုးနဲ႔ ''ေတြ႕လား။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘယ္ေတာ့မွ စာမေမးတာ'' လို႔ ကြၽန္ေတာ့္ကို ေျပာပါတယ္။

ေနာက္တစ္ေန႔ အစီရင္ခံစာ တင္ရမယ့္ အခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္ ဟာ ကြၽန္ေတာ့္ အထက္အရာရွိ ကို ဖုန္းဆက္ၿပီး ခြင့္ေတာင္း လိုက္ပါတယ္။ ''ကြၽန္ေတာ္ ေနာက္တစ္ရက္ ေလာက္ ေက်ာင္းတက္ၾကည့္ လို႔ရမလား'' ဆိုတာပါပဲ။ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြ ခံစားေနရတဲ့ အေျခအေနကို အမွန္အတိုင္း သိျမင္ေအာင္ လုပ္ၿပီးမွပဲ သူတို႔ရဲ႕ သင္ယူမႈ စြမ္းရည္ကို ျမႇင့္တင္ ႏိုင္လိမ့္မယ္ ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္ သေဘာေပါက္ သြားၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ေလ့လာ ေရးသား တင္ျပ လိုက္ရပါတယ္။


No comments: