Wednesday, June 5, 2013

ပုိက်န္းမာေစမည့္ ေန႔စဥ္ဘ၀ ေနမႈပံုစံေလးမ်ား



(၁) ေကာ္ဖီခါးခါး ေသာက္သည့္ အက်င့္လုပ္ပါ

အသင့္အတင့္သာ ေသာက္မည္ ဆုိပါက ေကာ္ဖီသည္ အက်ိဳးျပဳ ႏုိင္သည္။ ႏုိ႔မ်ားမ်ား ၊ ခရင္မ္ မ်ားမ်ား ၊ သၾကား မ်ားမ်ား ေရွာင္ၿပီး ေကာ္ဖီၾကမ္း သုိ႔မဟုတ္ ေကာ္ဖီခါးခါး ကုိ ေသာက္ျခင္းျဖင့္ ကယ္လုိရီ ေလ်ာ့ခ် ႏုိင္ကာ က်န္းမာေရး ကုိ ပုိ အေထာက္အကူ ျပဳလာမည္ ။ ေကာ္ဖီက ေပးသည့္ က်န္းမာေရး ဆုိင္ရာ ေကာင္းက်ိဳး မ်ားကုိလည္း ခံစားရမည္ ျဖစ္သည္။

(၂) သြားတုိက္လွ်င္ ေျခတစ္ေခ်ာင္းတည္း ရပ္တုိက္

ခႏၶာကုိယ္ မွ်ေျခထိန္းသည့္ ေလ့က်င့္ခန္း ကုိ ခရီးသြား ဟန္လြဲ လုပ္ႏုိင္မည္။ ကုိယ္ လက္ ေလ့က်င့္ခန္း လုပ္ျခင္း တစ္မ်ိဳးလည္း ျဖစ္သည္။

(၃) အခ်ိဳခ်င္း တူလွ်င္ သၾကားလံုး အစား သစ္သီးကုိ စားပါ

ဓာတုသၾကား မ်ား ပါ၀င္ေသာေၾကာင့္ သၾကားလံုး ခ်ိဳေနျခင္း ျဖစ္သည္။ သစ္သီးမ်ား ခ်ိဳျခင္းမွာ သဘာ၀ သၾကားဓာတ္ ပါ၀င္ ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ သစ္သီး မ်ားသည္ အမွ်င္ဓာတ္လည္း ေပါၾကြယ္၀ သလုိ ဗီတာမင္ ဓာတ္လည္း ေပါၾကြယ္၀ ၾကသည္။

(၄) ခ်က္တတ္ ျပဳတ္တတ္ေအာင္ လုပ္ပါ

ခ်က္တတ္ ျပဳတ္တတ္ ျခင္းျဖင့္ ကုိယ့္ က်န္းမာေရး အေထာက္ အကူျပဳ တာေလးမ်ား ေရြးခ်က္စား လုိ႔ရသည္။ အျပင္ထြက္ၿပီး အဆီမ်ားမ်ား အစား အစာမ်ား စားမိျခင္း မွ ေရွာင္ႏုိင္မည္။ ကုိယ္တုိင္ ခ်က္တတ္ ျပဳတ္တတ္ ျခင္းျဖင့္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ယံုၾကည္ စိတ္ခ်မႈ လည္း တုိးလာမည္ ျဖစ္သည္။

(၅) ႀကိဳဆင္း ႀကိဳတက္

ကားစီးလွ်င္ တစ္မွတ္တုိင္ အလုိမွာ သုိ႔မဟုတ္ တစ္မွတ္တုိင္ ေက်ာ္ၿပီးမွ ဆင္းပါ။ ၿပီးလွ်င္ အိမ္ကုိ လမ္းေလွ်ာက္ သြားပါ။ ကားစီးလွ်င္လည္း တစ္မွတ္တုိင္ ႀကိဳၿပီး လမ္းေလွ်ာက္ သြားၿပီးမွ စီးပါ။ အထူးသျဖင့္ ၿမိဳ႕ျပ ေနသူမ်ား ထုိပံုစံမ်ိဳး ပုိမုိ က်င့္သံုး သင့္သည္။ အထုိင္မ်ားေသာ ၿမိဳ႕ျပေနသူမ်ား ေန႔စဥ္ လမ္းေလွ်ာက္ ျဖစ္ေစမည့္ နည္းလမ္းေကာင္း တစ္ရပ္ ျဖစ္သည္။

(၆) ဓာတ္ေလွခါးအစား ေလွခါးက တက္ပါ

ကယ္လုိရီ ပုိမုိ ေလာင္ကၽြမ္းမည္ ၊ ေျခသလံုး ၾကြက္သားမ်ား က်စ္လ်စ္ သန္မာ လာမည္။

(၇) ေရမ်ားမ်ားေသာက္

လူ႔ခႏၶာကုိယ္ တြင္ ေရဓာတ္ ျပည့္၀ေနျခင္း ၏ အက်ိဳး ေက်းဇူးမွာ မ်ားလွပါသည္။ ဆံပင္ သန္စြမ္းျခင္း ၊ အေရျပား ၾကည္စင္ သန္႔ရွင္း ျခင္းမွသည္ စြမ္းအင္ ပုိျပည့္ ေနျခင္း မ်ားထိ အက်ိဳး ေပးသည္။ ကုိယ္ရည္စစ္ ခ်င္သူမ်ား အေနျဖင့္ အစားမစားမီ ေရေသာက္ ျခင္းျဖင့္ လုိခ်င္သည့္ ရလဒ္ကုိ ရႏုိင္ေၾကာင္း လည္း ကုိယ္ကာယ ဆုိင္ရာ ကၽြမ္းက်င္ သူမ်ားက ေျပာသည္။

(၈) ဖုန္းေလးလည္း မၾကာမၾကာ ပိတ္ထားပါ

ကမၻာႀကီး ႏွင့္ ခဏတစ္ျဖဳတ္ အဆက္ျဖတ္ ထားျခင္းသည္ စိတ္ကုိ အနားေပးျခင္း တစ္မ်ိဳး ျဖစ္သည္။

(၉) လက္ကုိ မၾကာမၾကာ ေဆးေၾကာပါ

မၾကာမၾကာ လက္ေဆးျခင္းျဖင့္ လက္တြင္ ကပ္ေနမည့္ ေရာဂါပုိး မ်ား ကင္းစင္သြား မည္ျဖစ္သကဲ့သုိ႔ လက္မွ ဘက္တီးရီးယား မ်ား ပါးစပ္ထဲ ႏွာေခါင္းထဲ ၀င္ေရာက္ မွာကုိလည္း ကာကြယ္ ၿပီးသား ျဖစ္သြားမည္။

( Collection of Tiny Lifestyle Changes You Can Make To Get Healthier )

9 comments:

မငံု said...

:) က်န္းမာေရးအတြက္ ဂရုျပဳသြားပါမည္။

မမသီရိ said...

I normally do No (1), (3), (4), (7), (9) and some time (8), too. I should try No (2) and (8).

amar said...

info yang keren gaan,,
salam kenal yaa,,,, :)

ramdan said...

artikelnya menarik juga, semoga bermanfaat
salam kenal ya gaan.. :)

otam said...

makasih ya udah share..sangat bermanfaat

kulit belang said...

artikel yang bagus kawan, semoga bermanfaat bagi yang baca.

ginjal bengkak said...

artikelnya oke gaan........??? mantaaaaappppp........

luka diabetes said...

makasih sob telah berbagi, artikelnya keren

migrain said...

makasih banyak atas infonya, sangat brmnfaat skali..